Країн на
світі є чимало —
Великі, дружні і малі.
Ми ж вирушаємо у Право —
Країну мрій людей всіх на Землі.
Великі, дружні і малі.
Ми ж вирушаємо у Право —
Країну мрій людей всіх на Землі.
Хоч не знайдеш її на карті.
Вона порадник добрий у житті.
Дає знання громадянина
Заради спільної мети:
Щоб розквітала ненька Україна —
Велика, рідна, мила Батьківщина.
Згідно з Конвенцією Україна у квітні 2001 р. прийняла Закон про охорону дитинства.
1-й учень. Декларація – це просто
Оголошення всіх прав,
Є права й в дітей, звичайно,
Треба, щоб усяк їх знав.
2-й учень. Знайте, що усі ви рівні,
Від народження в правах,
І людина – змалку вільна,
Наче в небі синім птах.
3-й учень. Знайте ж, змалечку всіх діток
Треба вчить, оберігать,
І ніхто в усьому світі
Їх не сміє ображать
4-й учень. Треба дітям всього світу
Не сваритись, а дружить
І по правилах хороших.
По закону треба жить.
Отже в Конвенції прав дитини записано.
Дитиною вважається кожна людська особа до досягнення нею
18-ти років. Дитина потребує особливої охорони і піклування як до, так і після
народження.
1.
Кожна дитина має невід’ємне
право на життя.
Кожна людина має невід’ємне право на життя. Ніхто
не може бути свавільно позбавлений життя.
Мамо, ти чуєш,
мамо!
Я вже живу
віднині:
Мамо, вже б’ється
серце
В мене, у новій
людині.
Чуєш, як кров
пульсує
В такт із твоєю,
мамо.
Разом із твоїм
серцем
Моє стукотить так
само.
Рвуся до
сонця,світла,
Чую – земля
розквітла.
Мамо,ти чуєш,мамо,
Я хочу на тебе
дивитись,
Я так
поспішаю,мамо,
Для тебе на світ
з’явитись.
Я хочу дивитись в
очі,
Я хочу тебе
любити,
Невже я багато
хочу,Мамо,я хочу жити!
Я хочу в життя
прийти…
І раптом… та що
це,мамо!?
Мамо!.. Невже це ти?!
За що ти
вбиваєш,мамо?!
Мамо!Та зачекай…
В мене ж ще сил
нема.
Мамо,пусти у рай.
Мамо,матусю,ма…
Здригнеться земля
уся
І камінь застогне
з муки.
Будь проклятий
той,в кого
У крові дитячій
руки.
І злине в небесну
даль
І сонцю не дасть
світити
Оте стоголосе
«ма!»,
Якому не дали
жити!
УЧЕНЬ: "Я – ЛЮДИНА,
хоча ще ДИТИНА. І байдуже, чи я тільки-но з'явилась на світ, чи мені 5 місяців, чи
15 років. Я живу. Маю право жити. Я маю чисту душу. Не знищену гнівом,
заздрістю, зрадою, не заплямовану підлістю, ненавистю і брехнею. Я вірю в
казку, я переконана: добро перемагає зло. Я – проти зла, проти воєн і
насильства, проти фальші і лицемірства, проти сварок і образ. Зазирніть мені у
вічі і збагнете: я хочу бачити світ лише добрим і щасливим. Благаю: не
розбивайте моїх рожевих мрій! Бо ж, зрештою, не так вже й мало залежить від
Вас… Хто ж, як не Ви, захистить
мене?"
2. Всі діти мають право на повноцінне харчування
Вітаміни – добра
штука
Це доказує наука.
Харчування повноцінне
Для дитини незамінне.
Вітамінів як дадуть,
Діти всі умить ростуть.
А щоб в школі
добре вчитись
І у армії служити,
Та здоров’я добре мати
Треба добре харчуватись.
Тож держава хай подбає
Про чудові урожаї.
3 Всі діти мають право на захист від викрадання та продажу
Діти – не
товар,яким можна торгувати.
Якщо ти сам
залишився удома –
Вхідні двері добре
зачиняй
І незнайомих тьотю
й дядю
В свою квартиру не
впускай.
Щоб не забрали
цінні речі,
Не причинили тобі
зла –
Не відчиняй дверей
нікому,
Хто б не просив й
щоб не казав.
Одразу подзвони до
мами
Чи татові дзвінок
зроби –
Вони тобі завжди
порадять,
Як тут уникнути
біди.
Всі діти мають
право на власну думку
4.Всі діти мають право на медичне обслуговування.
Айболит
Добрий день малята. Ось бинти і вата
Хто поранений у
нас 123,і все гаразд
А тепер я
від’їжджаю вам здоров’я всім бажаю.
На здоров'я і на
ліки
Мають право усі діти
5.Всі діти мають право на навчання.
Учися, дитино, Бог буде з тобою,
З любов’ю тебе
шануватиме світ;
Учися, щоб сіять
добро поміж люди, -
І житимеш вічно,
не згине твій слід!
6.Всі діти мають право на захист від насильства в сім’ї
Ось
низка фактів записаних з вуст ваших
однолітків:
-
Школярка
із сльозами розповідає іншим дітям: « мама мене просто уб’є, якщо дізнається,
що я загубила шарф, який вона подарувала»;
-
Дівчинка
цілий день переживає, що у неї відірвався ґудзик, тому що вдома її покарають –
вона боїться матері;
-
Батько
бив дитину велосипедними спицями (
залишилися сліди на ногах);
-
Хлопчик
б’є по голові дітей – бо хоче,
щоб їм було так же погано й боляче, як йому, коли його б’ють батьки;
7 . Жодна
дитина не може бути примушена до праці.
Рученьки терпнуть,
злипаються віченьки…
Боже, чи довго
тягти?
З раннього ранку
до пізньої ніченьки
Голкою денно
верти.
Кров висисає оте
остогиджене,
Прокляте нишком
життя,
Що паненя,
вередливе, зманіжене,
Вишвирне геть на
сміття.
Де воно знатиме,
що то за доленька –
Відшук черствого
шматка,
Як за роботою
вільна неволенька
Груди ураз дотика.
8.
Жодна дитина не повинна бути
скривджена і зневажена.
Зайчик
Раз,два,три,чотири,п’ять
Вийшов зайчик
погулять!
В мене є смачна
цукерка,
Є скакалка, є
люстерко(показує)
Лисиця
Йди сюди, малюк
вухастий!
Мусиш все мені
віддати!
Дай скакалку! Дай
цукерку!
Тай на що тобі люстерко?
Це мені воно
згодиться,
Я ж красунечка
Лисичка!
Ведмідь
Конвенції,Лисице,
Ти звичайно не
читала
Є такий закон на
світі,
Це – серйозна дуже
справа.
Ображать не маєш
права
Слабших себе і
малих!
Тож віддай все
малювові,
Бо такий закон для
всіх!
Ти,зайчисько,
пам’ятай
Про права все
добре знай,
Про дитинство, про
щасливе
Думаю, що це
можливо.
9. Усі діти мають право на захист від актів терору
Де страшна війна і
холод,
Де дітей нестерпно
мучить голод,
Їм руку допомоги
простягни
І вижити якось допоможи.
Де стихійне лихо
не минуло тихо,
Де руїни й дим –
поможіть і тим,
Хто під ними
стогне, кров’ю стіка -
Руку допомоги
простягни.
Бо земля в нас –
Мати – для усіх одна.
Всіх нас і
голубить, і жорстоко кара.
І ніхто не знає,
де чия біда,
Руку допомоги
простягни.
Пісня «Жити без
війни»
Життя
іде і вносить корективи
У наші
плани і у долі теж.
Здається
тут ми не щасливі,
І
раптом, щастю – знов немає меж!
Життя
складне, бо є свої капризи,
І
радощі,і болі в ньому є.
Цікаве
тим,що є завжди сюрпризи
І їх
життя частенько роздає.
Розпізнають чотири типи жорстокого поводження з
дітьми.
-
1.
Фізичне насильство
-
Восьмикласник
Ваня боявся п'яного батька, бо той, повертаючись додому вночі, піднімав із
ліжка сина й починав його «виховувати» паском
-
3. Економічне
-
Більшість хлопців
із 11 класу мали кишенькові гроші, якими вільно розпоряджалися, але батько
Влада сказав: «Матимеш гроші тоді, коли в семестрі буде лише 10-11 балів»(
-
4.
Психологічне насильство
-
Восьмикласник
Ваня боявся п'яного батька, бо той, повертаючись додому вночі, піднімав із
ліжка сина й починав його «виховувати» паском
Діти
мають особливе право на піклування та допомогу з боку держави. Але, на жаль,
життя, здоров'я, навчання, щастя дітей усього світу недостатньо захищенні.
Сьогодні 250 млн. дітей у світі не можуть навчатися. Кожний рік від хвороб помирають 5 млн. дітей. Поширюється торгівля дітьми, використання дітей, від яких відмовилися батьки, для пересадки органів.
В Україні три четверті дітей із хронічними хворобами. З'явитися новий тип дітей - "діти вулиці"
Сьогодні 250 млн. дітей у світі не можуть навчатися. Кожний рік від хвороб помирають 5 млн. дітей. Поширюється торгівля дітьми, використання дітей, від яких відмовилися батьки, для пересадки органів.
В Україні три четверті дітей із хронічними хворобами. З'явитися новий тип дітей - "діти вулиці"
Абетка
«Жити без насильства».
·
Я знаю свої права і вмію
ними користуватися;
·
Я нікому не дозволю
принижувати й ображати себе;
·
Якщо зі мною трапиться
щось недобре, я негайно розкажу людям, яким довіряю;
·
Я знаю напам'ять усі
адреси, номери телефонів та імена людей, яким довіряю.
·
Я знаю, що стійка позиція,
переконання, наявність достовірної інформації допоможуть впевнено поводити себе в різних життєвих
ситуаціях.
·
Я знаю, що мені
гарантовано право на захист своїх прав. Я маю право не лише на захист з боку
батьків, але й сама можу звернутися до будь – яких державних органів, органів
місцевого самоврядування, навіть до суду для захисту свої прав.
Пісня для всіх
А я найбільше в світі хочу
щоб діти нашої землі
Були завжди усі щасливими
В любові, радості росли
Щоб на землі не знали голоду
І щоб закінчилась війна
Щоб в світі ми жили для кожного
Під гаслом миру і добра
ПРИСПІВ
Що ж для цього всім нам треба?
Небо чисте й голубе
Світле сонце променисте,
І цілюще джерельце
Щоб не чули ми снарядів
І біди не знали ми
Щоб солдатів не ховали
В щасті радості жили.